Åpningstid for servicekontoret,
herunder også telefoni:

Mandag, onsdag og torsdag kl. 10:00 - 11:30 og 12:00 - 14:00  
Tirsdag og fredag er servicekontoret stengt.

Ansatte i Rakkestad kommune

Søk opp navn på ansatte for kontaktinformasjon på våre nettside her:

Ansatte - Rakkestad kommune

 

Din kontakt med kommunen starter med servicekontoret

Servicekontoret hjelper deg med dine henvendelser og bistår blant annet med:

  • Nettsiden til Rakkestad kommune
  • Sosiale medier
  • Informasjon om offentlig virksomhet
  • Veiledning i forbindelse med søknader og skjemaer
  • Generell informasjon om kommunen
  • Saksbehandling
  • Gratis utdeling av covid-19 selvtester

Har du papirer å levere utenom åpningstiden?
Bruk post-luka til venstre for hovedinngang Rakkestad Rådhus.

Her er en oversikt over noen av tjenestene vi hjelper til med

  • Flyttemeldinger
  • Utstedelse av parkeringsbevis
  • Ledsagerbevis
  • TT-kort (Østfold Fylkeskommune)
  • Utleie av bl.a. robåt, grill og torgplass i kommunen
  • Utleie av kommunale lokaler
  • Utlevering av nøkler i forbindelse med utleie
  • Utlevering av nøkler ved utleie i Rakkestad kulturhus
  • Spørsmål i forbindelse med renovasjon, gatelys, vei og vedlikehold
  • Kopiering, laminering og rett kopi
  • Salg av avfallssekker, Rakkestadspillet og kart
  • Utlån av jordbor, utlevering av forpakning og mottak av jordprøver
  • Utlevering av prøveflasker og mottak av vannprøver for videresending til analyse
  • Påmelding til diverse arrangement
  • Kommune- og Stortingsvalg
  • Timebestilling til 15 minutters gratis rådgivning med advokat, konsultasjonen foregår i biblioteket

Åpningstider NAV Rakkestad

Nav Rakkestad:

  • NAV publikumsmottak Drop-in: 
    Fredag fra kl 09:30 - 11:30.
  • NAV kundesenter 55 55 33 33: 
    Alle hverdager fra kl 09:00 - 15:00
  • Lokal vakttelefon for sosiale tjenester:  406 35 945: 
    Alle hverdager fra kl 12:00 - 14:00

PC for publikum:

  • Vi har en PC tilgjengelig for publikum.
    Tidsbegrenset til 30 minutter per bruker.

Hovedmål for NAV er:

  • flere i arbeid og aktivitet
  • et velfungerende arbeidsmarked
  • rett tjeneste og stønad til rett tid
  • god service tilpasset brukeren sine forutsetninger og behov
  • en helhetlig og effektiv arbeids- og velferdsforvaltning

Hvordan bestiller du timeavtale med veileder hos Nav Rakkestad? 

Statlige tjenester Kommunale tjenester
Sykmelding, arbeidssøkere, uføretrygd, AAP, pensjon,
 pleiepenger, foreldrepenger, barnebidrag m. m
 Sosiale tjenester, økonomisk sosialhjelp og gjeldsrådgivning
  1. Logg inn på Nav.no og send dialogmelding til din veileder
 
  1. Ring tlf 55 55 33 33 for å komme i kontakt med veileder
2. Ring tlf 55 55 33 33 for å komme i kontakt med veileder 2. Kom til vårt publikumsmottak som er åpent for drop-in: Fredager kl 09:30-11:30 
3. Kom til vårt publikumsmottak som er åpent for drop-in: Fredager kl 09:30-11:30  

Leter du etter søknadsskjema?

Her finner du liste over alle søknadsskjemaer i Rakkestad kommune ►

Trenger du bistand til å fylle ut skjema? Kom innom oss på servicekontoret eller ring oss på telefon 69 22 55 00.

Våre nettsider

Nettsidene du nå leser er bygd opp slik at du skal få relevant informasjon om Rakkestad og Rakkestad kommune.
Via lenkene får du tilgang til relevante lover, forskrifter, skjemaer og andre internettsider.
I dokumentene ligger det mye nyttig informasjon som underbygger temaet du ønsker å vite mer om.

Søker du noe som du ikke finner?

Bruk søkefeltene eller kommune-Kari på nettsiden vår, så vil du få forslag til hvor du kan finne tjenesten.
Finner du den ikke så gi oss en tilbakemelding via tilbakemeldingsfunksjonen.

Vi håper sidene svarer til dine forventninger og hører gjerne fra deg om både ris og ros.
Takk for din hjelp med å forbedre våre nettsider.