Hvilke konsekvenser har dette for deg?
En digital betalingsløsning innebærer at alle fakturaer blir forsøkt sendt digitalt, som Avtalegiro, eFaktura, Vipps, eFaktura, via digital postkasse (Digipost eller eBoks) eller som e-post. Har du ingen av de overnevnte vil du få papirfaktura i posten som vanlig.
AvtaleGiro
- Dette er en tjeneste for automatisk betaling av faste regninger.
- Dette er en god løsning for deg som ikke har nettbank eller andre digitale løsninger, og du slipper å tenke på papirfakturaer med forfallsdatoer og KID-nummer når avtalen(e) er opprettet.
eFaktura
- Dette opprettes direkte i nettbanken og den er ferdig utfylt så du slipper å taste kontonummer, KID og beløp. Den må godkjennes før forfall.
Vipps eFaktura
- Dette forutsetter at du benytter Vipps og har aktivert tjenesten Vipps eFaktura. Du må også være registrert med gyldig mobiltelefonnummer i Rakkestad kommunes kunderegister.
Faktura i Digipost / eBoks
- For å motta faktura på Digipost/eBoks må du ha opprettet en digital postkasse.
Faktura som e-post
- Dette forutsetter at du er registrert med en gyldig e-postadresse i Rakkestad kommune sitt kunderegister.