Når du har din bruker konto klar så kan du booke det utleieobjektet du ønsker - alle har sin basisifo for leien.
For å kunne booke ett av våre utleieobjekt må du/dere registrere dere som bruker
Gå inn her: BookUp.no - Logg inn - skal du booke for deg privat? Firma? Se info om brukerinnlogging i menyene nedover.
Når du har registrert deg som bruker går du inn og reserverer ditt ønskede utleieobjekt.
1. Startsiden for utleieobjektet inneholder basisinformasjon om rommet/salen, f.eks. kontaktinformasjon, inkluderte tjenester, betingelser og vilkår, tilleggstjenester og kalenderen som viser når det er ledig og opptatt.
2. Nederst på startsiden velger du din starttid og hvor lenge du vil leie - her må du og ta med tid for evnt. forberedelser og klargjøring for neste leiegjest.
Skriv inn formålet med leien og når den starter. kl. xx:xx - Sjekk også under ekstra detaljer for bookingen, før du bekrefter valget.
3. Neste steg: Velg prisgruppen for din leie (ansatte velger intern/gratis leie - dette gjelder også politiske lag - ulike utvalg, råd, komiteer i kommunen). Noen utleieobjekt har egne priser for lag og foreninger.
Når du har funnet din prisgruppe velger du tilleggstjenestene du ønsker til din leie.
Har du spørsmål, bruk “send melding til utleier”, f.eks ønske om å kombinere leien med andre møterom? Sjekk hva som er ledig i din leietid under menyen: relaterte utleieobjekter som er ledig på samme tidspunkt. Kryss av for de som passer.
4. Godta at du har lest og godkjent betingelsene. Trykk fullfør booking og send til godkjenning.
5. Du vil motta e-post fra bookup når din henvendelse er godkjent eller det trengs avklaringer.
6. Ansvarlig leietager (AL) er den som booker i Bookup. - har du en stedfortreder på møte så blir denne AL for bookingen - navn og kontakt nummer noteres i bookingen din.
7. Det er 18 års grense for å leie lokaler, leien bekreftes med Bank-ID.
8. Ønsker du å leie på datoer frem i tid, som ennå ikke er tilgjengliggjort - send inn en forespørsel så tar vi kontakt.
Vil du booke for lag og forening i Rakkestad?
- Er du lag og foreninger i Rakkestad? Da har du ett organisasjonsnummer - og legger inn dere som bedrift, og fullfører registreringen.
- Dere skal da også finnes på oversikten her: Lag og foreninger i Rakkestad kommune
- er dere ikke på listen?? Send oss tilbakemelding på epost kulturhuset, så skal vi sjekke opp og få dere lagt inn.
- Er dere flere i laget eller foreningen som skal ha mulighet til å booke ?
Send en tilbakemelding til rakkestad.kulturhus@rakkestad.kommune.no om dette. så vil vi hjelpe deg/dere med egen bruker til samme lag/forening. - Får du beskjed om at ditt firma eller lag/forening allerede ligger inne?
Send en e-post til: rakkestad.kulturhus@rakkestad.kommune.no så vil vi hjelpe deg med egen bruker til samme org.nr. /lag eller forening. -
Lokaler som leies i BookUp:
Alle som booker rom/saler blir da ansvarlig leietaker og må være over 18 år – og leien bekreftes med Bank-ID.
Ønsker du å leie på datoer som ikke ligger ute - send inn forespørsel
Vil du booke for deg privat?
- Er du privatperson og ønsker å booke for møter etc? Velg privat og fullfører registreringen.
- oversikt på mulige innlogginger for deg som privatperson:
-
Lokaler som leies i BookUp:
Alle som booker rom/saler blir da ansvarlig leietaker og må være over 18 år – og leien bekreftes med Bank-ID.
Ønsker du å leie på datoer som ikke ligger ute - send inn forespørsel
Vil du booke for ditt firma?
- Ønsker du å booke for ditt firma/din bedrift ? Da har dere ett organisasjonsnummer - legger inn dere som bedrift, og fullfører registreringen.
- Er dere flere i firma/bedriften som skal ha mulighet til å booke ?
Send en tilbakemelding til rakkestad.kulturhus@rakkestad.kommune.no om dette. så vil vi hjelpe deg/dere med egen bruker til samme firma/bedrift - Får du beskjed om at ditt firma eller bedrift allerede ligger inne?
Send en e-post til: rakkestad.kulturhus@rakkestad.kommune.no no så vil vi hjelpe deg med egen bruker til samme organisasjonsnummer -
Lokaler som leies i BookUp:
Alle som booker rom/saler blir da ansvarlig leietaker og må være over 18 år – og leien bekreftes med Bank-ID.
Ønsker du å leie på datoer som ikke ligger ute - send inn forespørsel
Er du ansatt i Rakkestad kommune og vil booke for ett møte i kommunal regi? eller sitter du i ett råd, utvalg eller komitee og har kommunal e-post?
- Ansatte i Rakkestad kommune bruker logg inn med Azure AD og sin ansatte e-post (fornavn.etternavn@rakkestad.kommune.no)
for booking av jobbrelaterte møter - velger privat og fullfører registreringen.
- Ansatte som skal booke for private arrangement – bruker sin egen private e-post og lager bruker på denne utifra en av de andre innloggingsmulighetene - velger privat og fullfører registreringen.
-
Lokaler som leies i BookUp:
Alle som booker rom/saler blir da ansvarlig leietaker og må være over 18 år – og leien bekreftes med Bank-ID.
Ønsker du å leie på datoer som ikke ligger ute - send inn forespørsel
Ska du booke for ditt parti? eller sitter du i en kommunal komitee, råd eller utvalg og har privat e-post du booker med?
- De som har organisasjonsnummer til sitt parti - komitee el. lign. Legger seg inn som bedrift med org.nr og fullfører registreringen.
- Er du i ett av de ulike nevnt ovenfor - men bruker din private e-post for bookingen? Da lager du deg en bruker for dette - privat - og fullfører registreringen.
- Får du beskjed om at dutt parti eller utvalg osv. allerede ligger inne?
Send en e-post til: rakkestad.kulturhus@rakkestad.kommune.no så vil vi hjelpe deg med egen bruker til samme org.nr. /firma/lag eller forening. -
Lokaler som leies i BookUp:
Alle som booker rom/saler blir da ansvarlig leietaker og må være over 18 år – og leien bekreftes med Bank-ID.
Ønsker du å leie på datoer som ikke ligger ute - send inn forespørsel
Ønsker du å leie for arrangement i festsalen og ønsker forslag til bordoppsett?
Du vil finne forslag for bordoppsett via linken under. Festsalen står oppstilt med småbord for 70 som standard oppsett om intet annet blir opplyst i bookingen.
Husk å sette av leietid for å sette på plass til nytt oppsett og sette tilbake til standard småbord 70 etter ditt arrangement er over.